SvensCar stelt een Volvo XC90 beschikbaar als trainingsauto voor Da Vinci College

Volvo Car Nederland gaat in samenwerking met het dealernetwerk 25 XC90’s beschikbaar stellen voor Regionale Opleidingscentra (ROC’s). De Volvo XC90 T8 Plug-in hybrid wordt ter beschikking gesteld als technische trainingsauto om leerlingen voortdurend bij te scholen over geavanceerde technische innovaties.

Trainingsauto vanuit SvensCar

Samen met de dealerholding van SvensCar, genaamd Amega Groep, maakt SvensCar onderdeel uit van het dealernetwerk en vanuit het bedrijf wordt er een XC90 T8 Plug-in hybrid geschonken aan het Da Vinci College. Scholen zullen de XC90 overhandigd krijgen, mits de scholen zijn aangesloten bij de Stichting Mobiliteitsleren (SML). De trainingsauto wordt gebruikt om leerlingen kennis te laten maken met Volvo-techniek en bij te scholen over de transitie naar elektrisch rijden, connectiviteit tussen auto en app en de ontwikkelingen op het gebied van veiligheid.

Investering in de toekomst

Door leerlingen vroegtijdig op te leiden met de nieuwste geavanceerde technologieën blijft de aansluiting met de behoefte aan technisch personeel behouden, omdat technologie voortdurend evolueert over de jaren heen. Leerlingen kunnen met behulp van de trainingsauto fysiek worden opgeleid en ontdekken ze de actuele technieken die in de auto worden gehanteerd. Niet alleen leerlingen, maar ook docenten kunnen hier van profiteren. Volvo Car Nederland biedt voor hen een opleidingsdag aan voor verdere enthousiasmering en professionalering, want dit draagt uiteindelijk ook bij aan een beter onderwijs.

Samen staan we sterk

Met het beschikbaar stellen van de trainingsauto’s wil Volvo enthousiasme creëren onder de leerlingen zodat zij goed voorbereid zijn voor de toekomst. Bovendien wil Volvo ook een bijdrage leveren aan de structurele verbinding tussen Stichting Mobiliteitsleren en Regionaal Opleidingscentra om uitstekend mobiliteitsonderwijs te bevorderen. SvensCar en dealerholding Amega Groep staan hier volledig achter. Vanuit dealerholding Amega Groep en SvensCar zijn connectiviteit en partnerschappen van belang voor het bevorderen van een uitstekende mobiliteitsonderwijs, want samen staan we sterk.